Saturday, August 23, 2008

PKR pasang, PKR tangkap sendiri

Sebrang Jaya - 23 Ogos, Menurut Ketua Angkatan Pemuda Keadilan sdr. Shamsul Iskandar Mohd Akin, Datuk Seri Anwar sudah menang tanpa bertanding kerana Ariff Shah telah terbatal kerana melanggar undang-undang pilihanraya. Beliau bercakap ketika berlaku kekecohan dihadapan Hotel Sunway dimana sebuah lori dan 2 orang pekerja yang dilaporkan memakai baju UMNO telah memasang banner yang mengecam Datuk Seri Anwar.

Peristiwa yang berlaku pada jam 4 petang ini telah membakar semangat penyokong parti Keadilan yang telah datang beramai-ramai untuk melihat banner yang dipasang disekitar hotel dimana ramai penyokong UMNO yang tinggal dihotel berkenaan. Menurut saksi, pemasang banner itu hanya sempat memasang 5 keping banner dan mereka telah menangkap si pemasang banner.

Shamsul juga telah menuduh kerja-kerja ini dilakukan oleh orang UMNO kerana budak yang memasang banner ini memakai baju UMNO.

Apakah UMNO begitu bodoh untuk memasang banner berkenaan pada siang hari dan memakai baju UMNO? Yang peliknya bagaimana Shamsul dan rakan boleh tiba tepat pada waktu mereka memasang banner, apakah Keadilan begitu terdesak sehingga membuat lakonan bagi memenangkan Datuk Seri Anwar.

Menurut beberapa orang yang menjadi saksi, mereka telah melihat lori itu parking dihadapan hotel hampir sejam dan apabila Shamsul sampai baru mereka mula memasang banner berkenaan. Kami telah menghubungi bilik gerakan UMNO dan juga bilik gerakan Pemuda dan mereka menafikan terlibat dalam perbuatan ini.

Antara baner yang dipasang tertulis:

-Anwar jadi PM-Esok Isarael buka kedutaan KL-Lusa Amerika buka pangkalan di Butterworth

-Penang gua punya - Lim Guan Eng

-Hj Hadi layak jadi PM dari Anwar.

Norhisham Abu Bakar