Wednesday, August 6, 2008

ANWAR DAN SAIFUL BUKHARI…. PERTEMUAN 3 BULAN, KEMESRAAN BAGAIKAN BERTAHUN

Pernahkah saudara2 ku berfikir sejenak?.. Dalam kekecohan dan kesibukan PILIHANRAYA UMUM, tatkala itulah bermulanya episod bagaimana SAIFUL mula mendapat tempat di hati ANWAR.

Bermula sebagai pekerja sukarela, kemudiannya menjadi coffee boy dan akhirnya mendapat tempat yang amat baik dalam kehidupan ANWAR. Sehinggakan ada yang menyatakan bahawa SAIFUL bakal mewarisi pemegang DIARY MERAH yang sebelum ini dipegang oleh NAZMI.

Dalam masa 3 bulan sahaja, SAIFUL BAHARI mendapat tempat yang amat tinggi …
sehinggakan semua program-program dan surat-surat yang diaturkan untuk ANWAR. Bagaimana semua ini boleh berlaku??... Adakah seorang yang pada mulanya tidak langsung dikenali oleh ANWAR tetapi secara tiba-tiba menjadi orang yang paling rapat?.. Aku tak nak berburuk sangka tetapi setiap kali aku cuba memikirkannya… Ianya tetap berbalik kepada "SPECIAL RELATIONSHIP" antara mereka…

SAIFUL yang mendapat tempat di hati ANWAR, telah diberikan tugas bagi membawa masuk Ahli Parlimen lompat parti ke Barisan Rakyat. Itu Masih OK bagi aku. Apa yang paling mencurigakan ialah apabila SAIFUL ikut sekali mengiringi ANWAR ke luar negeri tanpa pengetahuan WAN AZIZAH.

Mana tidaknya…. SAIFUL diletakkan di bilik lain … dan ANWAR hanya bertemu SAIFUL apabila khidmat diperlukan. Cuma sekali saja WAN AZIZAH terkejut BROKE semasa di SINGAPURA..Bayangkan SAIFUL telah mengiringi ANWAR ke HONG KONG pada awal MEI, BANGKOK pada hujung MEI dan SINGAPURA pada 16 dan 18 JUN 2008. Fuh ….ANWAR.. ANWAR… Depan main…. Belakang pun main…….Yang paling aku hairan, WAN AZIZAH tahu perangai suaminya ….. sehinggakan berlaku pertengkaran apabila kes ini terbocor ke pengetahuan rakyat jelata. Dia sanggup bersubahat dengan PELIWAT….

Hanya kerana gilakan KUASA….. Sanggup membelakangkan rakyat yang memilihnya hanya kerana menurut nafsu tamak suaminya. TAPI……. Benda tu mana leh buang …. Dah jadi orang kuat AMERIKA kan… Salah satu budaya orang AMERIKA laaa tu… MAIN BELAKANG…….
Mengapa SAIFUL membuat lapuran POLIS menyatakan dia telah di LIWAT oleh ANWAR??. Bukankah dengan kedudukannya pada ANWAR setakat ini amat baik sekali……. Hmmm… agaknya tak sanggup digelumangi DOSA, atau tak tahan dah…. Tu kena tanya WAN AZIZAH… Apa-apa pun Kondo Desa Damansara menjadi saksi… Wallahuaklam…..